ubezpieczenia

Temat: regulacja zaworów
[quote="slawek st"]Przepraszam że się powtarzam ale nigdzie nie znalazłem nic na ten temat.Koledzy a jak jest z regulacją zaworów w DiDach....

też mnie interesowała ta sprawa a tu brak odpowiedzi na twoje liczne posty : w salonie Renault ustaliłem,że w wresji F9Q do regulacji slużą tzw. "szklanki" / luzy kasowane chydraulicznie/ które się wymienia w razie potrzeby i kosztowna sprawa związana z roboziną -jest to czasochłonna czynność , mierzenie po ściagnięciu paska rozrządu oraz wałków najepiej ją wykonać przy wymianie rozrządu. Mowa tylko o profilaktycznym badaniu gdyż jak mi przekazał serwisant taką czynność w warsztacie przeprowadzali tylko w 1 Lagunie która miała dość znaczny przebieg a i tak nie było potrzeby ingerowania w wymianę szklanek.
Źródło: forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=7523



Temat: Może z innej Beczki
Mam do sprzedania Renault Lagunę 96/97r stan b.dobry brak rdzy 2.0BG elektryka szyby lusterka wspomaganie poduszka powietrzna wtrysk wielopunktowy regulacja świateł dzielona tylna kanapa 4 alumki oryginalne +oryginalny zapas brak klimy i skóry po wymianie sprzęgła(Valeo) i rozrządu skasowaniu luzów zaworowych itd nie ma żadnych stuków ani puków Salon Polska (Lublin) książka serwisowa cena wywoławcza 6500zł do uzgodnienia




Lublin ul.Bronowicka 26 B (koło stadionu gali okolice ) tel604947204
Źródło: lkt.pl/viewtopic.php?t=10498


Temat: Ustawianie luzow zaworowych, HowTO...
Jeszcze jedna wskazówka
Laguna 2,0 8 V. zagazowana. regulacja płytkami,
Trudności w uruchomieniu silnika , nierówna praca na zimnym silniku.
Po rozgrzaniu się silnika objawy znikają " jak ręką odjął ".
Własciciel jeździł po róznych zakładach, stracił duzo pieniążków.
Zalecenia naprawy - właściciel dokładnie powiedział co już było zrobione, dlatego mogliśmy zawęzić się w diagnozie;
- sprawdzić ciśnienie sprężania - wymagane 11, odczytane między 7 a 9,
- kontrola luzu zaworowego, działanie - regulacja zaworów
- po regulacji ( szlifowanie i wkładanie nowych ) kontrola ciśnienia sprężania, sprężanie 9,5 - 11.
Kontrola naprawy;
- łatwy rozruch zimnego silnika, silnik " telepany " dużo mniej. SUKCES.
Przyczyna usterki.
Niewłaściwe luzy zaworowe - NA ZIMNO,
Właściwe luzy zaworowe - jAK SIĘ ZAGRZAŁ.
Wnioski;
Luz zaworów zwiekszał się w miare wzrostu temperatury silnika.
pozdrawiam
Źródło: yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=1975


Temat: Ustawianie luzow zaworowych, HowTO...
Oki, czy aby z tego wynika, że na zimnym silniku trzeba ustawiać luzy mniejsze niż podaje serwisówka? Żeby skompensować powiększający się luz?

To co Maser pisał o Lagunie mogę potwierdzić z autopsji. Mam 1.8 8V, zimny silnik jakoś pracuje, ale ciepły... Szkoda gadać, chodzi jak stary polonez, klekotanie jak w sieczkarni Po regulacji zaworów żadnej różnicy... No i mam pecha, bo są dwa rodzaje płytek: po 5 i po 25 zeta... U mnie są te droższe...

Master, dobra robota z tym pomiarem luzów!

Pozdróweczka!
Źródło: yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=1975


Temat: Ustawianie luzow zaworowych, HowTO...
Przeczytałem wnikliwie wszystkie strony i stwierdzam, że większość z was miała rację w swoich poglądach, tylko przez nie potrzebne mieszanie 2 rzeczy, takich jak: co się dzieje w luzem zaworowym w funkcji temperatury, a co sie dzieje w funkcji czasu wszystko wam się zaczęło mieszać. Na ogól prawdy są dwie:

1. Wraz ze wzrostem temperatury silnika luz zaworów się ZWIĘKSZA.

2. Wraz ze wzrostem przebiegu luz zaworów się ZMNIEJSZA.

I to znajduje odzwierciedlenie w waszych postach. Zauważcie zbig (twój przykład z xjotami) i master (z laguną) że oboje mieliście zbyt małe luzy zaworowe Jest oczywiste, że jeżeli luz będzie za mały, to zawory nie będą się domykać, a co za tym idzie, będzie zbyt małe sprężanie w cylindrze. Gdy silnik się rozgrzeje i luzy się zwiększą, problem się niweluje sam.

To wszystko wbrew pozorom jest prostsze niż się wydaje, ale widzę że master był tak dociekliwy że nawet własną XJtę poświęcił Respect

Jeszcze jedno zdanie w odniesieniu do naszych XJ. Powszechnie wiadomo, że jak chcesz mieć cichsze zawory, to sobie ustaw mniejsze luzy zaworowe. Bez przesady rzecz jasna, żeby po kilku tysiącach nie zaczęła się zachowywać jak w/w Laguna
Źródło: yamahaxj.pl/forum/viewtopic.php?t=1975


Temat: Renault Laguna 00 8V automat: cykanie z silnika
Witam.Jestem wlascicielem Laguny z 2000 roku, 2litry 8V z automatyczną skrzynią biegów. Może ktoś wie co może być przyczyną cykania dobywającego się z komory silnika. Problem jest tego typu, że na postoju drążek biegów w pozycji parking i na biegu jałowym jest ok nic nie słychać, żadnego stukania. Natomiast przy drążku w pozycji drive, lub R podczas dodawania gazu słyczać cykanie z komory silnika.Dzieje się tak gdy dodaję gazu, przy zdjęciu nogi z pedału nic nie stuka nawet na biegach D i R. Dodam, że sprawdzałem luzy zaworowe i są ok. Jeśli ktoś wie co to może być, to byłbym wdzięczny za podpowiedź. A może to tak powinno być przy automacie. Pozdrawiam.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=2113


Temat: Renault Laguna: wolne obroty wariują?
przerabiałem ostatnio u siebie podobne zachowania w lagunie 2.0 8v.Sprawdziłem wszystko co mozna i u mnie podobne objawy były skutkiem podpartego zaworu.Sprawdź ciśnienie na cylindrach i luzy zaworowe.U mnie wymiana płytki regulacyjnej za 5 zł naprawiła niedomagania. Jeśli jesteś z wawy chętnie pomogę.Pozdrawiam
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=1969


Temat: Renault 2.0 8V stukanie na wolnych obrotach.
Witam
Mam pytanie odnosnie silnika 2.0 8V F3R (Espace , Laguna..), otoz na wolnych obrotach slychac wyrazne stukanie , wydaje mi sie ze dochodzi ono z okolic zaworow. Tak sobie mysle ze byc moze luz zaworowy jest za duzy, lub byc moze walek rozrzadu jest juz zuzyty?
Stukanie wystepuje niezaleznie od temperatury silnika, ale znika natychmiast po dodaniu gazu.
Oprocz tego stukania , nic sie nie dzieje z silnikiem , spalanie na normalnym poziomie, super odpala, nie kopci itd.
Jesli ktos ma wiedze prosze o podanie ceny walka rozrzadu.Ciekawi mnie rowniez czy walek rozrzadu z 1.8 pasuje do 2.0?
Andrzej
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=5624


Temat: Volvo 440
Witam mam pytanie do użytkowników forum. chciałem się dowiedzieć jak regulować luzy zaworowe w silniku laguny 1.8. domyślam się że chodzi o regulacje zaworów ponieważ mam następujący problem:

na pierwszym cylindrze jest 5 atmosfer
na drugim 10 atmosfer
na trzecim znowu 5
i na czwartym 10,5

pozdrawiam.
Źródło: renaultforum.pl/viewtopic.php?t=86


Temat: Nowy nabytek
Bylem juz u dwoch mechanikow na malych pogaduchach
Zaszedlem nawet do tego nie autoryzowanego serwisu Renault na sprzetowej W koncu mieszcza sie w warsztatach mojej firmy wiec daleko nie mialem :)
O to co sie dowiedzialem :

Wyczyscic silnik i obserwowac :)

Jesli auto nie kopci i nie ma tlustych plam w zbiorniczku wyrownawczym to jest raczej male prawdopodobienstwo pekniecia uszczelki pod glowica Maselko lubi sie zbierac w tych silniczkach

Do okola tych swiec nie ma co ciec wiec najprawdopodobniej jest to rozlany olej

Co do cen robocizny :
wymiana uszczelki pod glowica 300-400 zl z planowaniem + uszczelka prawie 200zl
wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow 80zl + regulacja 40zl + uszczelka 120

Jednym slowem narazie sie nie przejmowac i jezdzic

Do wymiany ida :
filtr powietrza
filtr kabinowy
antenka
przewody wn
olej - okazalo sie ze byl zalany 10w40 Elf
filtr benzyny
swiece NGK LZKAR7A

Z czasem ( do puki nie wyjasnia sie ewentualne wycieki ):
rozrzad ( podobno wymieniany rok temu )

PS
Pas jest zablokowany w takim polozeniu ze wyklucza zeby ktos nim byl zapiety
Jest poprosu bardzo krótki
Laguna z silniczkami 16v ma hydraulicznie kasowany luz zaworowy :P
Lampke sprawdze po weekendzie
Źródło: szef.ovh.org/viewtopic.php?t=129


Temat: [GWW] Warsztat który wyreguluje luzy zaworów
red pisze:[color=blue]
> Witam,
> gdzie we Wrocławiu warto oddać auto żeby wyregulować luzy zaworowe?
> Silnik to fordowski ZETEC 2.0. W Carosie jakoś nie bardzo chcieli się za
> to zabrać. Szukam kogoś solidnego, więc cena schodzi na drugi plan.[/color]

Od francuzów to bym polecił ze dwa zakłady. Ale, że w Carosie (tak
wychwalanym na prw) nie chcieli się zabrać? Przecież regulacja zaworów
(domyślam się, że płytkowa, bo hydraulika reguluje się sama) to czynność
eksploatacyjna, którą należy powtarzać co ileś (zdefiniowane w
serwisówce przez producenta auta) tyś. km.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej
obsługi."

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=87889


Temat: Luzy zaworow

  No niezupełnie się zgodzę. Nie reguluje się faktycznie na codzień luzów zaworowych, jednak jeśli skończy się zakres regulacji (automatycznej nazwijmy to) trzeba wymienić podkładki. Przerabiałem to w Lagunie. Jednak generalnie bardzo rzadko tak się dzieje, że trzeba te podkładki zmieniać.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=53668


Temat: Renault Laguna 1.8: luzy zaworowe
Potrzebuje wielkosci luzuw zaworowych dla silnika renulta montowanych w lagunach o pojemnosci 1.8 litra na wielopunktowym wtrysku pakiwa
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=334


Temat: zapalanie laguny
Mam problem z zapalaniem zimnego silnika renault laguna 95r 1.8i.Problemy zaczeły sie w momęcie gdy załozyłem inst. gazową 2miesiace temu.Na poczatku zapalał za 1 razem teraz za 7,8 razy trzeba piłować.Czy to mogą być luzy zaworów.Jakie powinny być luzy.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=639


Temat: Renault Megane- regulacja zaworów
jaki jest luz zaworow laguna 1.8 8 zaworow
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=2410


Temat: laguna 1.8 94 rok
Witam mam pytanie ,Jak sie reguluje luz zaworowy w lagunie 1.8 94 r. ,8 zaworowa chodzi mi o to czy jest to zwykła regulacja na śróbkę czy podkładką .A jesli podkładka to jaka bo podobno sa dwa rodzaje. Proszę kolegów o odp
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=25625


Temat: mam juz dosyc mondeo
Cytat:
instalacja nie kosztowala 600 pln tylko naprawa wolnych obrotow bo po zalozeniu wogole ich nie bylo instalacje mam za 2600 a wracajac do problemu ford gowno wort !!!! maglownica skrzynia zawieszenie glownie stabilizatory i koncowki drazkow samochod przelotu 102 tys i sie sypie ?? a moze byc te strzelanie z rury spowodowanie wypalaniem sie zaworow mial juz ktos doczynienia z tym?? Instalacja ile by nie kosztowała mogła być źle założona ale zostawmy temat LPG w spokoju.
Jeśli idzie o zawieszenie>>> Co powiesz na to ze w nowych Lagunach amorki wymienia się po 25-30 tkm, silentbloki łomocą po 30?, ze w nowych Passatach kombinowane, wielowahaczowe zawieszenie leci po 40-50 tkm??? To samo tyczy się Audi A4 (takie samo zawieszenie jak w "Pasku"). Po prostu żadne zawieszenia nie wytrzymują naszych dróg a na domiar złego nowe samochody są coraz gorszej jakości...
Weźmy np. Mercedesa... Model 123 potem 124 a teraz 210... każdy kolejny jest mniej trwały. Podobna sytuacja jest z Toyotą Cariną... II-ka była super, nie do przebicia. Nastepna Carina E była słabsza a Avensis z lat 96-2000 produkowany w Angli nazwany został przez wielu porażką :? .
Niestety producenci doszli do wniosku że prawdziwą kasę zarabia się na częściach zamiennych a nie na produkcji samochodów... Przykre ale prawdziwe.

Wracając do Forda... Sam u siebie zauważyłem luz w maglownicy. Przebieg 150 tkm. Mam jako drugi samochód (praktycznie od nowości) Mercedesa 201 i mając przebieg 245 tkm maglownica jest OK.
Myślę, że maglownica w Mondeo MK1 i MK2 to słaby punkt ale każdy samochód takie ma. Jeśli piszesz że zawieszenie na Polskich drogach poleciało Ci przy 102 tkm to znaczy ze jest rewelayjnie trwałe :shock: .

Co do skrzyni biegów nie chcę się wypowiadać ponieważ może mieć na to wpływ sposób jazdy.

Reasumując>> Moim skromnym zdaniem Mercedes jest mimo wszystko lepiej wykonany i mniej usterkowy. Ma grubszą blachę , trwalsze zawieszenie ale i kosztuje więcej.
Mondeo na tle Passata czy Laguny wcale nie wypada gorzej a pod względem bezusterkowości Lagunę bije na łeb.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=2266