ubezpieczenia

Temat: kolejne wieści z lubelskiej klatówy :)))

Użytkownik "Przemysław Kowalik" <przemo@ANTISPAMo2.plnapisał w
wiadomości


Tiaaaa, jacy oni biedni i pokrzywdzeni, ci kolejarze.


No wiesz w normalnym kraju jak np. Węgry nie udziela się busiarzom koncesji
na trasach drogowych biegnących równolegle do tras kolejowych. Skoro się
dopłaca do kolei to po co jeszcze samemu przyczyniać się do jej jeszcze
większych strat niż te które wynikają z jej normalnego funkcjonowania ?


A dlaczego
busiarze się nie poskarżą że np. pociągi z Lublina do Warszawy jeżdżą
tak szybko, że aby u3mać konkurencyjny czas przejazdu. to trzeba jechać
łamiąc przepisy drogowe i ryzykując wypadki :P?


No właśnie i tu pies pogrzebany. PKP MUSI się stosować do prędkości
szlakowych bo każda taśma z prędkościomierza jest sprawdzana, a busiarz ?
Może się bawić w 1:45 do Warszawy bo tachografu (o ile busy takowe w ogóle
posiadają) raczej mu nikt nie sprawdzi. Niestety w takiej sytuacji nie
możemy porównywać kolei z busami. A tak BTW skoro już mówimy o połączeniach
Lublin-W-wa to widzę, że ważne jest tu odnalezienie pewnej niszy rynkowej -
tak zrobił Polski Express. Bilety po 43 PLN (dużo więcej niż PKP), ale za to
jako jedyni podjeżdżają pod samo Okęcie. Ale to już OT ;-).


Źródło: topranking.pl/1568/kolejne,wiesci,z,lubelskiej,klatowy.php


Temat: Koleja do Portu Lotniczego Okęcie ?
----- Original Message -----
From: <walde@zedat.fu-berlin.de
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Wednesday, August 16, 2000 2:53 PM
Subject: Re: Koleja do Portu Lotniczego Okęcie ?

A może niechby pociągi pospieszne i exy na wschód (Lublin, Terespol,
Białystok, Olsztyn, Gdynia, Suwałki, Ełk) rozpoczynałyby bieg z Okęcia a nie
z Zachodniej. Można też dodać przystanek na Okeciu kieleckim pospiesznym
jednostkom luksusowym oraz Solinie, Wetlinie, Sanowi i Nidzie. To tak na
rozpoznanie sytuacji, czy ktoś by z tego korzystał.
BTW od dawna na Okęcie jeździ Polski Express i on też nie chce za bardzo
konkurencji. Za przejazd spod WC na lotnisko nasi przyjaciele od żółtych
autobusów kasują po 10 zł...
Pozdrawiam
Aron


Źródło: topranking.pl/1573/koleja,do,portu,lotniczego,okecie.php


Temat: Autobusy Warszawa Lublin 1
Za parę tygodni wybieram się do Polski i chciał bym dojechać autobusem z
Warszawy
Do Lublina , słyszałem o autobusach  "Polska Expres" które ponoć odjeżdżają
bezpośrednio z Okęcia. Bardzo bym prosił o informacje na ten temat:
inne linie do Lublina oraz numery telefonu do informacji

Z góry dziękuje Michał


Źródło: topranking.pl/1792/autobusy,warszawa,lublin,1.php


Temat: Autobusy Warszawa Lublin 1
Z lotniska odjezdzaja od 7 rano co dwie godziny. Ostatni w dni powszednie o
19, w weekendy o 21
Numer do info PE: 620 03 30
przem@friko3.onet.pl

michal napisał(a) w wiadomości: <3628f67@news.vogel.pl...

Za parę tygodni wybieram się do Polski i chciał bym dojechać autobusem z
Warszawy
Do Lublina , słyszałem o autobusach  "Polska Expres" które ponoć odjeżdżają
bezpośrednio z Okęcia. Bardzo bym prosił o informacje na ten temat:
inne linie do Lublina oraz numery telefonu do informacji

Z góry dziękuje Michał



Źródło: topranking.pl/1792/autobusy,warszawa,lublin,1.php


Temat: Lublin pogrzebany...
Witam
Teoretycznie (czytaj: zgodnie z rozkładem jazdy)
www.polskiexpress.pl/rozklad/kreator_step2.php
(auto)bus Poskiego Expressu pokonuje trasę z Łodzi-Fabrycznej do Warszawy
(Okęcie) w 2 godziny, a z Okęcia do Lublina to dalsze 2,5 godziny. Razem 4,5.
Teoretycznie te połaczenia są skorelowane, np wyjazd z Łodzi 5:00 przyjazd do
W-wy 7:00 i o 7:00 odjazd z Okęcia do Lublina. Ale zważywszy na jutrzejsze
korki, to raczej tylko teoria...

pozdrawiam i zyczę udanego pobytu w Lublinie
t

PS zagladaj czasem na forum
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,31247850,31247850,Lublin_pogrzebany_.html


Temat: LOTNISKO, LOTNISKO I PO LOTNISKU !
kilka lat temu mój znajomy Francuz miał do pokonania trasę Lille - Lublin.
TGV: Lille - Paryż lotnisko - 1ha
LOT: Paryż - Warszawa - 1.45ha
Polski Express: Warszawa Okęcie - Lublin 3.45ha.
Trochę narzekał na ostani odcinek i dużą stratę czasu. Dobrze, że nie jechał
zwykłym PKS'em, ale i tak pierwsze wrażenie z Lublina, dworzec na podzamczu
wyrobiło mu zdanie o naszym mieście.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,25211341,25211341,LOTNISKO_LOTNISKO_I_PO_LOTNISKU_.html


Temat: LOTNISKO, LOTNISKO I PO LOTNISKU !
> TGV: Lille - Paryż lotnisko - 1ha
> LOT: Paryż - Warszawa - 1.45ha
> Polski Express: Warszawa Okęcie - Lublin 3.45ha.
> Trochę narzekał na ostani odcinek i dużą stratę czasu. Dobrze, że nie jechał
> zwykłym PKS'em

to szkoda że nie jechał PKSem bo PKS jedzie krócej. Polski Express zajeżdża do Puław, a PKS jedzie prosto


> ale i tak pierwsze wrażenie z Lublina, dworzec na podzamczu
> wyrobiło mu zdanie o naszym mieście.

a jak mu się podobał dworzec Warszawa Centralna?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,25211341,25211341,LOTNISKO_LOTNISKO_I_PO_LOTNISKU_.html


Temat: CZY KRAKÓW "zabrał" nam Irlandzkie linie lotnicze?
Sprawa jest prosta: RyanAir chce jak najszybciej zaczac latac do Polski, zanim
zrobi to EasyJet, Virgin Express czy inne tanie linie lotnicze, bo kto
pierwszy - ten zgarnie lwia czesc rynku.

Sa dwa atrakcyjne kierunki do/z Polski: Warszawa oraz Krakow/Katowice.

Jesli chodzi o Warszawe, to Okecie praktycznie odpada: jest zapchane i zbyt
drogie. Radom jest lokalizacja wprost idealna, bo zapewnia dostep nie tylko do
Warszawy ale i Lodzi, Lublina, Kielc, a nawet od biedy Krakowa i Rzeszowa.

Drugi kierunek to Krakow - i tym samym dostep do calej Polski poludniowej
(Krakow, aglomeracja Slaska, Lodz), a od biedy nawet Warszawy (szybkie
polaczenie kolejowe).

Nie udalo sie (?) w Radomiu, to probuje sie Krakow.

Moze jeszcze nie wszystko stracone, ale uruchomienie lotniska dla tanich linii
klotniczych (i czarterow) w Radomiu to dla miasta zyciowa okazja.

Trzymamy kciuki!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,641,7528100,7528100,CZY_KRAKOW_zabral_nam_Irlandzkie_linie_lotnicze_.html


Temat: CZY KRAKÓW "zabrał" nam Irlandzkie linie lotnicze?
Gość portalu: zuberek napisał(a):

> Sprawa jest prosta: RyanAir chce jak najszybciej zaczac latac do Polski,
zanim
> zrobi to EasyJet, Virgin Express czy inne tanie linie lotnicze, bo kto
> pierwszy - ten zgarnie lwia czesc rynku.
>
> Sa dwa atrakcyjne kierunki do/z Polski: Warszawa oraz Krakow/Katowice.
>
> Jesli chodzi o Warszawe, to Okecie praktycznie odpada: jest zapchane i zbyt
> drogie. Radom jest lokalizacja wprost idealna, bo zapewnia dostep nie tylko
do
> Warszawy ale i Lodzi, Lublina, Kielc, a nawet od biedy Krakowa i Rzeszowa.
>
> Drugi kierunek to Krakow - i tym samym dostep do calej Polski poludniowej
> (Krakow, aglomeracja Slaska, Lodz), a od biedy nawet Warszawy (szybkie
> polaczenie kolejowe).
>
> Nie udalo sie (?) w Radomiu, to probuje sie Krakow.
>
> Moze jeszcze nie wszystko stracone, ale uruchomienie lotniska dla tanich
linii
> klotniczych (i czarterow) w Radomiu to dla miasta zyciowa okazja.
>
> Trzymamy kciuki!

Ale tu poitrzebne sa szybki, zdecydowane dzialania bo czas ucieka. A nasi
decydenci tradycyjnie w wakacyjnych rozjazdach podczas gdy w krakowie decydują
się losy tanich linii ....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,641,7528100,7528100,CZY_KRAKOW_zabral_nam_Irlandzkie_linie_lotnicze_.html


Temat: Piętnolina dla Polskiego Expressu
Najpierw pozytyw - w tej firmie zdarzają się kulturalni kierowcy.

Niezwykle uprzejmy okazał się kierowca prowadzący dzisiejszy autobus na
trasie Warszawa-Łódź z godz. 13:00 - bardzo kulturalnie rozmawiał z
pasażerami kupującymi bilety, nie wzdragał się przed konieczności wydania
reszty ze 100 zł, którymi ktoś płacił, mimo że nie miał z czego wydać i
najpierw musiał przyjąć drobniejsze banknoty od kilku innych płacących (o
czym poinformował również w sposób zaskakująco uprzejmy), szczegółowo
zapowiedział trasę podróży i godziny przyjazdów, na Okęciu bez słowa
czyjejkolwiek prośby pomógł kobiecie z dzieckiem złożyć wózek i wnieść do
autobusu, po dojechaniu do Łodzi przeprosił za spóźnienie i podziękował
pasażerom za podróż - z tym że to wszystko odbywało się w taki sposób, z
jakim jeszcze nigdy nie zetknąłem się w polskich środkach komunikacji
(nawet w pociągach spółki PKI IC :).

Oczywiście ten pan to wyjątek i stąd pochwała dla niego.

[Na marginesie: zdaje się, że nie tylko pasażerowie go polubili, bo kiedy
przed odjazdem podchodził do autobusu z młodą pracownicą ekspedycji PEx-u,
która sprawdzała listę miejsc zarezerwowanych, trzymał tę panią za rączkę
lub pod ramię - a może stąd się wziął ten przypływ przejmości???]

Natomiast piętna dla Polskiego Expressu za:
- zniknięcie strony internetowej przewoźnika wraz z rozkładem jazdy,
- prowizoryczną budkę w Al. Jana Pawła II - już nawet w Bydgoszczy jest
lepsza niż w stolicy,
- wysyłanie syfobusów na trasy do Lublina i Białegostoku - nawet prywatne
firmy traktują mieszkańców ściany wschodniej jako obywateli II kategorii,
- nieznany status tej firmy - nie wiadomo, czy zarabia, trzyma się jakoś,
czy bankrutuje,
- stopniowe pogarszanie się usług tej firmy w ciągu ostatnich lat.

[Notabene: z klimatyzacji autobusów czasami niestety wydobywają się zapachy
kojarzące się najbardziej ze smrodem niepranych skarpet - nieprzeczyszczane
klimatyzatory i bakterie się rozwijają?]


Źródło: topranking.pl/1752/pietnolina,dla,polskiego,expressu.php


Temat: Jak dojechac z Lublina na Okecie
Jak dojechac z Lublina na Okecie
Polskiego Expressu juz nie ma.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,64969383,64969383,Jak_dojechac_z_Lublina_na_Okecie.html


Temat: Przewoźnik Polski Ekspres
sam widziałem jak polski expres nie przyjechal po ludzi z Okęcia i musieli
wracać (kilkanaście osób) dwoma busami z centrum Wwy do Lublina..
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,65756942,65756942,Przewoznik_Polski_Ekspres.html


Temat: Warszawa "Okecie" -Lublin ???
Polski Express co 2 godziny (ale chyba z okecia rzadziej)

ps. a po co niby ze swiata przyjezdzac do lublina? malo to atrakcyjnych
miasteczek blizej stolycy?...



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,12220132,12220132,Warszawa_Okecie_Lublin_.html


Temat: Busy Lublin-Warszawa. I jak potem na Okęcie?
z Lublina prosto na Okęcie możesz też dojechać Polskim Expressem, tylko zdaje
się jest trochę drożej

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,26010666,26010666,Busy_Lublin_Warszawa_I_jak_potem_na_Okecie_.html


Temat: Busy Lublin-Warszawa. I jak potem na Okęcie?
a jest jakikolwiek bus Lublin-Okęcie, opróćz polskiego Expressu??
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,26010666,26010666,Busy_Lublin_Warszawa_I_jak_potem_na_Okecie_.html


Temat: Warszawa -Lublin
Warszawa -Lublin
Jak najszybciej(oprocz samochodu!!) dojade z Warszawy(Okecie) do Lublina???
Dodam tylko ,ze Polski Expres jedzie 3,5 h . :o(
Szybciej sie nie da?
:o)

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,62,27252808,27252808,Warszawa_Lublin.html


Temat: Lublin - Okęcie, ktos wie??
Lublin - Okęcie, ktos wie??
Czy ktos orientuje się jak można dotrzeć od nas z Lublina na Okęcie w
godzinach nocnych? Pomijając Polski Express. Z góry dzięki za jakąkolwiek
informację!

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,52483723,52483723,Lublin_Okecie_ktos_wie_.html


Temat: jak sie dostac z okecia do lublina-nie wymazywac
3 sposoby,,Polski express odjezdza z Okecia do Lublina,,jedziesz atobusem 175 z
Okecia do Centrum tzn dworca centralnego i znajdujesz busy do Lublina kolo
hotelu Holiday Inn stoja lub wsiadasz na dworcu centralnym w pociag do
Lublina...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,39755277,39755277,jak_sie_dostac_z_okecia_do_lublina_nie_wymazywac.html


Temat: Czy są busy z Okęcia do Lublina. Czy są takie?
Czy są busy z Okęcia do Lublina. Czy są takie?
Wiem, że połączenia ma Polski Expres.
Chodzi mi jednak o połączenie około 20.00
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,628,76156565,76156565,Czy_sa_busy_z_Okecia_do_Lublina_Czy_sa_takie_.html


Temat: Bus z Okecia do Chelma
chyba masz na mysli Polski Express bo On jezdzi z Okecia do Lublina..
a mozesz podac ta stronke?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,720,60822591,60822591,Bus_z_Okecia_do_Chelma.html


Temat: trasy

Użytkownik madcap <mad@ogrody.nsm.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:


| Nie mówię, że nie jest tak, że remontują przede wszystkim te linie które
lecą na
| Warszawę, ale po prostu do Warszawy sa największe potoki podróżnych.

Tak... No nie wiem gdzie kolega mieszka, ale ja pozwolę sobie spojrzeć na
sprawę z mojego wieśniackiego punktu widzenia. Otóż fakty są takie: port
lotniczy w Gdańsku obsługuje rocznie ok. 200 tys. pasażerów, z czego pewna
część w ruchu międzynarodowym, a większość zapewne na przesiadki na
Okęcie,
zatem ruch  lotniczy do samej Warszawy jako takiej jest znikomy. Polski
Express przejeżdża obok mojego bloku dwa razy dziennie, z typową
frekfencją
50%. Te środki transportu nie są zagrożeniem dla Kolei. Z drugiej strony
na
dworcu w Gd. Gł. widuję co godzina odjeżdżające/przyjeżdżające do Warszawy
z
typowym zapełnieniem w granicach 40 - 60 procent.


No coz, postanowiono, ze bedzie takt godzinny w kier. wszystkich
wazniejszych miast to i jest. Troche na pokaz moim zdaniem.
Zauwaz, ze np. w przypadku Poznania skonczylo sie to wozeniem powietrza w
czesci pociagow (czego efektem jest obecna dziura w takcie w srodku dnia). Z
Gdynia jest jeszcze to, ze sluza nie tylko pasazerom do W-wy, ale i tez do
Krakowa / GOP.

 A z drugiej strony widzę


też pociągi z Olsztyna, Słupska i Koszalina (Szczecina) i przede wszystkim
z
Bydgoszczy (Poznania, Łodzi, Katowic), w których ludzie przyjeżdżają i
odjeżdżają jak sardynki w puszkach (w szczególności w weekendy). Ja nie
przeczę, że potoki pasażerskie do Warszawy są największe (też już to
wcześniej gdzieś napisałem), ale do między innymi miastami nie są tak
małe,
aby je lekceważyć.


No tak, ale tu poruszasz bardziej kwestie pojemnosci i ilosci pociagow.
Uwazam, ze we wszystkich takich obciazonych relacjach, powinny byc dodatkowe
pociagi w piatki i niedziele wieczorem. Cos dokladnie a'la 21500 Lublin -
W-wa.
To juz niezaleznie od stanu linii, bo ludzie nadal beda jezdzic pociagiem, w
sumie niezauwazajac, ze jada 80, choc rok wczesniej bylo 120...

Jak to się ma do linii? Otóż widziałem tu chyba na grupie


parę postów nt. pogarszającego się stanu linii 9. Nad tym jednak, że w
dużo
większym stopniu sypie się 131 (Tczew - Bydgoszcz - (Chorzów Batory)) to
chyba tylko ja biadoliłem.
Jak wyżej. Z całym szacunkiem, ale mój post miał raczej na celu (dość
żartobliwie) wyjaśnić, dlaczego linię Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań uważam
za
straconą. Skoro zostałem za to zaatakowany, to się bronię :-). Mnie nie
tyle
chodzi o wyliczanki ile pociągów do Warszawy po jakiej linii jeździ, ale o
ogólne spojrzenie na podejście PKP do kształtu linii kolejowej w Polsce


Niby zartujesz, a jednoczesnie piszesz:

"Skróciliśmy czas jazdy z Warszawy do Gdańska o


ileś tam minut" chwalą się PKP. O tym, że w międzyczasie z Gdańska do
Karsznic wydłużyliśmy czas jazdy o prawie godzinę się nie zająkamy.


Tymczasem fakty sa nastepujace. W latach 1996 - 2001 czas jazdy dla
nastepujacych tras _wydluzyl_ sie

Gdansk Gl. - W-wa Wsch. [dla IC Kaszub]  z 3:12 na 3:49 (czyli o ~19,2%)
Gdansk Gl. - ZW Karsznice [dla 45100]   z 4:22 na 4:59,(czyli o ~7,08) z
tymze dla uproszczenia obliczen przyjalem postoj w Bg 3 min.

Slowem, czas jazdy do W-wy wydluzyl sie prawie trzykrotnie wiecej niz czas
jazdy do Karsznic. Wiec to "skrocenie" to chyba sam wymysliles, albo to
kolejny popis dzialu d/s marketingu d. DOKP Gdansk ;-)

Odbywają


się różne konferencje nt. przyszłości systemu komunikacyjnego w Warszawie,
są ministrowie, dyrektorzy z PKP, dywagują o tym, że może by wybudować
linię
kolejową do Piaseczna, bo fajnie by było.


Sam piszesz "odbywaja sie konferencje"... Ale jakie sa ich efekty?
Po prostu w Piasecznie znalazla sie nawiedzona pani radna ktorej zachcialo
sie kolei do Konstancina. Dla dziennikarza to wymarzony temat - pojsc na
taka konferencje, napisac pozniej piate przez dziesiate i zgarnac
wierszowke. Nikt poza paroma MK nie zauwazy bledow merotyrycznych, wiec w
sumie moze pisac co mu slina na jezyk przyniesie (no bo juz o polityce czy
gospodarce nie moze ot tak sobie wymyslac).
Fachowcy od transportu od poczatku mowia, ze pomysl kolei do Konstanina jest
idiotyczny, bo tzw. linia siekierkowska ktora radna chce wykorzystac biegnie
w zasadzie wylacznie przez pola. Ale pogadac zawsze mozna. Malo to gruszek
na wierzbie obiecuja politycy?
I zreszta te dyskusje odbywaja od 30 lat a nadal nie mamy integracji kolei z
miejskim transportem w W-wie...


O SKM zaś, przewożącej 10%
wszystkich pasażerów PKP w ogólnopolskiej prasie można poczytać przy
okazwi
wyrzucenia kogoś z pociągu tegoż.


Oj, kiedys czytalem w "Zyciu" artykul chwalacy SKM, pokazujacy ja w bardzo
dobrym swietle w porownaniu z WWK. Teraz podejrzewam, ze jego autorem mogl
byc Staszek Balicki :-) I byc moze on jako rzecznik prasowy SKM bardziej
zainteresuje prase tym tematem. Bo przeciez dziennikarza na codzien guzik
obchodzi kolej i nie jest on MK (pomijajac dziennikarza Artura Szymanskiego
;-). A jak dostanie zaproszenie na konferencje, gdzie zostanie poczestowany
herbatka i ciasteczkiem...

A projekty budowy/odbudowy jakichś linii w


okolicy Trójmiasta można co najwyżej poczytać w gazetkach dla fantastów
jak
np "30 dni". Bywając w Łodzi, Poznaniu widzę, że to nie tylko Gdańsk taki
poszkodowany.


WWK - jak juz pisalem - tez jest nieco chorym tworem. No bo pokaz mi drugie
takie miasto, gdzie przez samo centrum przebiega linia kolejowa przeznaczona
wylacznie dla ruchu podmiejskiego - a jeszcze calkiem niedawno planowano
budowe dokladnie wzdluz tej linii trasy metra! Teraz na szczescie plan
upadl, ale z powodu kasy. A dalej wzdluz tej linii biegnie ulica na ktorej
stoja dlugie korki - a w godzinach szczytu niemal zatyka sie linia
tramwajowa... To co pisalem juz kilka linijek wyzej: nie ma integracji kolei
z komunikacja miejska, choc jej koszt polegalby wylacznie na wprowadzeniu
wspolnego biletu, dostosowania paru tras autubusowych do polozenia stacji i
budowy kilku nowych przystankow (np. kolo os. Ursus - Niedzwiadek)
W Trojmiescie to przynajmniej jest SKM...

pzdr,


Źródło: topranking.pl/1567/trasy.php